Tektura falista, a tektura lita. Porównanie materiałów

Tektura falista jest najgrubszym rodzajem materiału papierniczego, może być dwu, trzy lub pięciowarstwowa. Najczęściej używana jest do produkcji opakowań i zależnie od tego, co zamierza się nią opakować należy wybrać albo tekturę litą albo falistą.

Tektura lita jest znacznie cieńsza, zazwyczaj nie jest grubsza niż 0,8 mm. Charakteryzuje się dużą wytrzymałością i niewielką wagą. Dlatego właśnie najczęściej wykorzystywana jest do produkcji opakowań kartonowych przeznaczonych dla niewielkich lub lekkich produktów: ciast, niektórych ubrań czy lekarstw.

Tektura falista, dzięki zastosowaniu kilku warstw i specyficznej, falistej struktury jest znacznie bardziej wytrzymała. Przez swoją grubość tektura falista jest bardziej odporna na zgniatanie i jest znacznie sztywniejsza. Dzięki temu, wykorzystuje się ją do pakowania cięższych produktów bez obaw o uszkodzenie opakowania, a tym samym jego zawartości.

Największe różnice między tekturą falistą a litą

Podstawową różnicą między tektura litą a falistą jest ich grubość, struktura, a wraz z nimi dodatkowo zastosowanie. Tektura lita ma grubość maksymalną około 1 mm, zaś grubość tektury falistej może dojść nawet do 6,5 mm. Wyróżnia się dwie podstawowe grubości tektury falistej: 1,5 mm, 3 mm, 4 mm, 4,5 mm i 6,5 mm. Kartony z tektury falistej produkuje się poprzez połączenie linerów i tektury, co sprawia, że mają bardzo odporne ściany.

Tekturę falistą wykorzystuje się do produkcji opakowań, które później znajdą zastosowanie do pakowania butów, produktów AGD/RTV, szkło czy porcelanę. Są wystarczająco solidne, by zabezpieczyć wymienione artykuły.

pudełka

Dlaczego warto zainwestować w opakowania reklamowe z tektury?

W dzisiejszych czasach, kiedy konkurencja na rynku jest coraz większa, przedsiębiorcy szukają nowych i skutecznych sposobów promocji swoich produktów. Jednym…
Czytaj więcej
pudełka e-commerce

Czym są pudełka e-commerce i jakie jest ich zastosowanie?

Pudełka e-commerce to specjalnie zaprojektowane opakowania, które mają na celu ochronę, prezentację oraz promocję produktów sprzedawanych za pośrednictwem internetu. W dobie…
Czytaj więcej
zegarki

Opakowania typu Display, jako część kampanii marketingowej

W dobie rosnącej konkurencji na rynku przedsiębiorcy poszukują coraz to nowych sposobów na wyróżnienie produktów wśród innych. Jednym z takich rozwiązań…
Czytaj więcej